lyssningsknark

bättre än kola

2015 års bästa låtar - nr 8: Handsome

Kategori: Best of 2015

Jag var först lite besviken när "Handsome" kom ut, Vaccines första singel från då kommande skivan "English Graffiti" lät inte som jag hade tänkt mig att den skulle göra. Så här i efterhand minns jag inte vad jag hade tänkt mig och lika bra är det. För efter ett tag kom jag underfund med hur bra de här låten är. Speciellt efter några svettiga träningspass med "Handsome" i lurarna, ett format där denna låt verkligen gör sig väl. Men nu ska vi inte reducera "Handsome" till billig gym-musik. Nej, det här är en riktigt välgjord popdänga med precis så mycket fart som man önskar sig från ett band som The Vaccines. Att de dessutom vågat ta ut svängarna med produktionen skadar inte heller. För samtidigt som alla dessa bak-och-framvända cymbalerna slår och gitarrerna har fått en lite spännande kostym så verkar det också ha inspirerat bandet till att göra ett riktigt coolt arrangemang med varierande handklapp och coola break. Vaccines har gjort större låtar än så här, men "Handsome" är lite som en Marvelfilm - den gör precis vad den ska. Ganska ofta räcker det.
 
 
Kommentera inlägget här: