lyssningsknark

bättre än kola

Torsdagslive: Pulp

Kategori: Torsdagslive

Man är alltid lite nervös när gamla favoritband ska återförenas för en turné. Är det fortfarande bra? Gör de det bara för pengarna? Kommer de förstöra det de en gång byggt upp genom att nu vara värdelösa? När jag såg Pulps återförening för några år sedan tänkte jag givetvis de här tankarna, men när väl konserten startade det tog inte många sekunder förrän innan mina farhågor försvann. För de var fortfarande lysande, om inte ännu bättre än tidigare. Jarvis Cocker var fortfarande den där otroligt karismatiske frontmannen men glimten i ögat och bandmedlemmarna spelade som om de aldrig hade haft ett break från varandra. Ren magi, nästan rakt igenom hela konserten. Så här delar jag med mig av upplevelsen i ett klipp från 2011 års upplaga av Reading-festivalen där Pulp gör storstilad entré med "Do You Remember The First Time?". Med dramatiska sceneffekter (som när kulissen dras bort innan första refrängen och låten verkligen exploderar) framför en extatisk publik visar Pulp här att ibland så är faktiskt inte gammal bara äldst, utan också bäst:
 
 
Kommentera inlägget här: