lyssningsknark

bättre än kola

Tisdagsoldies: A flock of seagulls

Kategori: Allmänt

A flock of seagulls gjorde väl ganska tidstypisk popmusik på 80-talet, med synth och elgitarr, bara det att stundtals gjorde de det bättre än de flesta andra banden under denna epok. Speciellt när det gäller den här låten, "I ran so far away", som bär på en riktigt klistrig hook i refrängen. Soundet är något daterat, trummorna är otroligt tråkiga, men lite av charmen med denna låten är väl just att den känns så otrendig. Bra är den i alla fall, och väl värd att lyssna på, inte minst för den fina och stilrena sång- och elgitarrinsatsen. Kolla även in den avskyvärt fula videon! Som en bonus slänger jag in en annan tjusig låt, typisk 80-talare, med bandet som heter "Wishing (if I had a photograph with you)" och också den kommer i kombination med en ohyggligt ful video.

För övrigt ska jag gå och se Tutankamons debutspelning (tror jag iaf, vad jag sett har de inte lirat någonstans tidigare) ikväll, 19.00 på Nudie Jeans store i Stockholm. Jag förväntar mig givetvis inget mindre än storverk!





Kommentera inlägget här: