lyssningsknark

bättre än kola

Best of 2020 - Lucka 1: Rak I Ryggen

Kategori: Best of 2020

Det blir en lista i år också, en julkalender i 25 delar där jag räknar ner årets bästa låtar, helt utan inbördes ordning. Jag har helt enkelt inte brytt mig så mycket om exakt vilken av låtarna som är absolut bäst, det viktigaste är att de här är de 25 bästa jag hört från 2020. Vi börjar med en ny bekantskap för mig - Markus Hasselblom. Jag vet absolut inget om honom förutom att hans andra fullängdare kom ut i år. På denna skiva finns låten "Rak I Ryggen" som har ett skönt jävla sväng och nästan lite Motown-swag. En cool melodi har den också, framförd på lite Håkan Hellström-manér (tänk typ "Långa vägar" eller "2 Steg Från Paradise") och överlag en riktig skön känsla. Ja, det är ju det han sjunger om i texten också, den där Markus, "vilken känsla". En riktigt trevlig bekantskap, tycker jag.
 
 
 
Kommentera inlägget här: