lyssningsknark

bättre än kola

2010 - 2020 Top 120: Nr 20 - The Wolf (2015)

Kategori: Top 120: 2010 - 2020

Vi kan göra en sak klar och det är att jag inte är något fan av Mumford & Sons när de kör banjo-stuket. Alltså den musiken de slog igenom med år 2012 i låtar som "I Will Wait". Den musiken ger jag inte speciellt mycket för så när uppföljaren kom brydde jag mig inte ens om att lyssna på den. Det borde jag gjort för Mumford & Sons plockade bort banjon och ersatte den med ett mer klassiskt rock-sound. Något år senare hörde jag "The Wolf" av en slump och trillade nästan av stolen när jag hörde att den var gjord av just det bandet. Det är en fantastisk låt som av någon outgrundlig anledning fått betydligt mindre uppmärksamhet än "I Will Wait". Bandet rockar, Marcus Mumford sjunger brallan av vem som helst och refrängen fullkomligt exploderar. Jag kan lyssna på "The Wolf" om och om igen och aldrig tröttna, det är en sån låt som har precis allt. Utom banjo.
 
 
Kommentera inlägget här: