lyssningsknark

bättre än kola

2010 - 2020 Top 120: Nr 99 - Säg nej till mig (2013)

Kategori: Top 120: 2010 - 2020

2013 släppte Kristian Anttila en samlingsskiva, och som alla vet så är dessa lättare att sälja om man erbjuder en eller två nya låtar som inte släppts innan. Har skivköparen tur så är också dessa spår bra, något som lyckligt nog är fallet med Anttilas samling. "Säg Nej Till Mig" heter låten som är en liten bonus och inte skäms för sig trots sällskap av låtar som "Smutser". Det är en duett med El Perro Del Mar och något av det finaste som Anttila någonsin spelat in. Soundet är lätt och luftigt och innehåller melodier vars tonspråk känns igen om man är bekant med denne artist. Sen så sjunger ju både han och El Perro Del Mar något överjävligt bra på "Säg Nej Till Mig", summan av allt detta blir något som jag omöjligt kan värja mig från. Bland det finaste som spelats in under förra decenniet.
 
 
 
Kommentera inlägget här: