lyssningsknark

bättre än kola

Best of 2020 - Lucka 24: Me & You Together Song

Kategori: Best of 2020

The 1975 är ett sånt band som gärna delar upp folk i två olika läger, jag vet inte varför men tydligen provocerar de på något sätt. För mig är de ett ganska ordinärt popband som då och då gör några hyggliga låtar. När jag först hörde deras "Me & You Together Song" tyckte jag att den var lite mesig, men jag kom tillbaka och lyssnade på den och snart hade den fastnat. Soundet och stilen tycker jag påminner om 90-talet på något sätt, låten liksom känns som att den kunde varit gjord då. Melodin är snygg, groovet är skönt och det högst simplistiska gitarr-riffet är sjukt effektivt. Det är klassisk brittisk pop som snabbt fångar in lyssnaren och vips så har man tryckt på repeat.
 
 
 
Kommentera inlägget här: