lyssningsknark

bättre än kola

Best of 2019 - Lucka 1: All of our yesterdays

Kategori: Best of 2019

Jomenvisst, det är dags för ytterligare en sån där nedräkning av årets bästa låtar, och det är decenniets sista. Jag ska vara ärlig, 2019 har inte imponerat på mig direkt. Väldigt få släpp har gett mig något och det har istället varit en hel del besvikelser. Bland annat Mac Demarcos nya skiva, "Here Comes The Cowboy", som inte alls levde upp till förväntningarna. Visst, det finns några bra låtar, men många av dessa tyng ner av lite väl sega arrangemang, Som tur är så har Mac ett fantastiskt live-band som har livat upp de här låtarna på efterföljande turné. Annars tror jag inte Demarco skulle få in en låt på min årsbästalista, men nu tar jag ändå in "All Of Our Yesterdays", lite på nåder. Men då är det helst live-versioner jag vill höra. Här svänger låten och har dessutom begåvats med ett praktfullt gitarrsolo. Och då är låten helt plötsligt lysande. Lyssna bara här nedan på ett klipp från årets Glastonbury-festival:
 
 
Kommentera inlägget här: