lyssningsknark

bättre än kola

Best of 2019 - Lucka 25: Real Life

Kategori: Best of 2019

Jodå, det blir en låt till från Bleached på denna lista. Jag tror att "Real Life" är min favorit från bandets senaste skiva, en låt som andas Los Angeles-pop på ett sätt jag inte tror jag hört sedan Best Coast, alternativt Hole anno 1998. Eller sedan bandets förra skiva. Strunt samma, det här är en klockren låt, fokuserad från start till slut, fantastisk melodi, perfekt arrangemang. Enligt mig det bästa sättet att sätta punkt för denna lista över 2019 års bästa låtar. Nästa år har jag tänkt att göra en lista över decenniets bästa låtar, men det får ta den tid det tar, det kommer inte blir ett inlägg varje dag. 100 låtar tänkte jag ta mig igenom, minst, så om jag gör det på 300 dagar kanske så blir det lite tid över till en årsbästalista även nästa december. Sounds like a plan?
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: