lyssningsknark

bättre än kola

Best of 2018 - Lucka 12: Shock Proof

Kategori: Best of 2018

Jag har väntat på uppföljaren till Magic Potions debut "Pink Gum" ett tag nu, och så kom den äntligen. Är den lika bra som föregångaren? Nej, tyvärr. Är den ändå bra? Jovisst. Det är fortfarande småskev slacker-pop inspelad på rullband, det är fortfarande bra melodier och inspelningar som svajar lite. Bäst på skivan är singeln "Shock Proof", precis så här vill jag att Magic Potion ska låta. Jag kan tänka mig att det är svårt för såna här band att nå en tillräckligt stor publik för att kunna leva på musiken, och det är synd. Samtidigt är det kanske ändå bra, för annars hade de kanske inte vågat ta ut svängarna ordentligt och oroat sig för om det verkligen skulle bli några hits. Det tror jag inte man har gjort här, "Shock Proof" känns som e låt som är inspelad för att bandet bakom den tycker att den är bra, inte att den ska slå på bred front. Tack för det, Magic Potion.
 
 
Kommentera inlägget här: