lyssningsknark

bättre än kola

Lån eller rån: Mare Mare

Kategori: Lån eller Rån

När jag för några dagar sedan lyssnade på Neil Youngs låt "Only Love Can Break Your Heart" slog det mig att "jag har hört det här förr". Det är klart att jag hört den här låten, både med Neil Young och i coverversioner, men jag fick för mig att det var i en annan låt som jag hört samma melodi. När jag idag nynnade på melodin så kom jag på det - det är ju Mare Mare med Anders Glenmark. Om man minns Anders gamla hit, låtsasreggaen från 1991, så minns man säkert också rader som "jo man kan sätta hundra spänn, på att havet finns där ute än". Jämför det med raderna "but only love can break your heart, try to be sure right from the start". Lika samma? Jodå, de får man nog tillstå. Nu är bara frågan, är det ett lån eller ett rån som den gode Glenmark begått?
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: