lyssningsknark

bättre än kola

Nytt & Hett: Refused

Kategori: Nytt & Hett

Samma dag som Blur släpper sin efterlängtade skiva "The Magic Whip" så kommer Refused med beskedet att de är på gång med en ny platta. Det känns som comebackernas år i år. 2012 såg jag båda dessa band spela på Way Out West och var knockad. Jag hade såklart inte förväntat mig annat av mina gamla favoriter i Blur, men jag var postivit överraskad över vilken intensitet och glöd Refused fortfarande hade, trots att det var många år sen sist då bandet spelade ihop. Den glöden verkar leva kvar för nya slåten "Elektra" är en riktigt intensiv historia. Klassiska Refused-toner men ändå med något nytt att förmedla, även om Dennis Lyxzén sjunger att "Nothing has changed". Det kan bli något stort av det här:
 
 
Kommentera inlägget här: