lyssningsknark

bättre än kola

Nytt & Hett: Zacharias Blad

Kategori: Nytt & Hett

Det har varit lite stiltje på denna blogg den senaste veckan, men det beror på något väldigt nytt och hett, nämligen att jag har fått en liten dotter. Nu ska det tas nya tag, och så ofta som möjligt ska det komma nya inlägg, även om vardagen ibland kommer sätta krokben. Det är krokben som känns helt ok.
 
Jag var inte såld på Zacharias Blads genombrottssingel "Jag Är Gay". Jag tyckte att den var lite för enkel, och även om jag gillar raka rör så tyckte jag nog att den saknade finess. Skillnad är det med nya "Döda Mig". Det här är också en väldigt rak sak, men med en större musikalitet och en mindre tjatig idé. "Döda Mig" bjuder på schysst tempo och en riktigt cool melodi, dessutom är texten inte helt oäven. Han har några ess i rockärmen ändå, den där Blad:
 
 
Kommentera inlägget här: