lyssningsknark

bättre än kola

Onsdagsnytt: Depeche Mode

Kategori: Onsdagsnytt

"Delta Machine" heter Depeche Modes nya skiva, och då jag inte var överdrivet imponerad av single nummer ett, "Heaven", så är nya "Soothe My Soul" betydligt roligare. Det låter lite som om Depeche Mode har kombinerat rockandet i "I Feel You" med mer traditionsenligt blipp-bloppande på synthar. En kombo som fungerar ovanligt väl, och är det några som borde veta vad som funkar vid det här laget så är det väl Depeche Mode. De är veteraner i branschen, men att slå år 2013 är lurigt för vem som helst. Det här är ett steg i rätt riktning för bandet, i alla fall enligt mig, då de i min mening stagnerat en del under 2000-talet. Frågan är om deras publik håller med mig, och om den stora massan också tycker som jag - att det här är en riktigt schysst låt:
 
Som alla andra tar jag också påsklov i några dagar och låter Sverige stå still. Fredde Reinfeldt har sett till att det ändå gör det allt som oftast, så det kanske inte blir någon större skillnad. Nya inlägg nästa vecka!
 
 
Kommentera inlägget här: