lyssningsknark

bättre än kola

Onsdagsnytt: Tingsek

Kategori: Allmänt

Tingsek släpper idag sin nya skiva "Restless soul". Jag har hittills bara hunnit lyssna på en enda låt från skivan, det typiska Tingsek-spåret "Good vs bad". Och det låter bra, precis som vanligt när Tingsek är i farten. Kanske inte lika bra som genombrottet med "World of it´s own", men fortfarande riktigt nice. Det är ju egentligen inte på skiva man ska uppleva Tingsek, det är live då han och hans band brukar bjuda på ett sanslöst sväng. Men här har ni i alla fall en länk till hans Myspace-sida, där man kan lyssna på just "Good vs Bad":


http://www.myspace.com/tingsek


Sen måste jag givetvis rapportera lite från gårdagens debutgig med Tutankamon. Grabbarna lirade fyra låtar och det var riktigt bra. Therese upplyste mig dessutom om att Markus Krunegård och Jenny Wilson stod i publiken på Nudie Jeans, något jag höll på att missa helt och hållet då jag var inne i låtarna med stort fokus. Shout out louds-sångaren och hans nya band släpper snart sin debutskiva, och det hela verkar ju väldigt lovande om man tänker på det som hördes igår, och gjorde lagom osmygig reklam om att de snart spelar på Debaser. Här får ni lite bilder som bonus:



Kommentera inlägget här: