lyssningsknark

bättre än kola

2010 - 2020 Top 120: Nr 113 - Origins (2012)

Kategori: Top 120: 2010 - 2020

Gifta duon Tennis kom från ingenstans (eller jo, det kommer från Colorado, men jag menar inte på det sättet) och förtrollade mig med skivan "Young & Old" år 2012. Sedan dess har de gjort flera fina låtar, men jag tycker inte att någon riktigt når upp till samma nivå som "Origins". Det är en förbannat snygg låt där alla instrument gör intressanta saker utan att helheten förstörs - alla bidrar med precis rätt sak. Sen så är det ju Alaina Moores röst då som är ett kapitel för sig, den är alltid helt fantastiskt, det blir inte sämre av att melodin i "Origins" är klockren. Jag tycker att Tennis verkligen hittat sin egen stil och de gör den otroligt bra. Att det här inte spelas på svensk radio är för mig ett mysterium.
 
 
 
Kommentera inlägget här: