lyssningsknark

bättre än kola

Best of 2019 - Lucka 5: There goes my miracle

Kategori: Best of 2019

Ny skiva med Bruce Springsteen, hur upphetsande är det nuförtiden egentligen? Ändå en del, får man väl tillstå, och det jag hört av "Western Stars" har varit habilt hantverk. När "There Goes My Miracle" kom ut var det till och med så att jag lyssnade på den utanför radion, alltså genom att aktivt trycka på play själv. Det måste ju vara ett gott tecken. Så när det var dags att göra den här listan så kändes den självklar. Men nu lyssnade jag på låten igen idag och helt plötsligt vet jag inte längre om den passar. Är den lite väl såsig? Arret lite för smörigt? Äh, Springsteen är över 70 år gammal och lyckas fortfarande sjunga så här bra, och skriva låtar som fastnar. Då får den duga. Det är ingen ny "Born To Run", men vem skulle egentligen kunna kräva det? Inte jag.
 
 
 
Kommentera inlägget här: