lyssningsknark

bättre än kola

Best of 2018 - Lucka 14: Young American

Kategori: Best of 2018

Vilken blir årets Lucia-låt? Som enhällig domare och dessutom födelsedagsinnehavare så utser jag "Young American" av The Vaccines. En till Vaccines-låt, är inte det lite tråkigt? Jo kanske, men det här är årets band och jag kan inte hjälpa att de utklassar övrigt motstånd. "Young American" är en lite udda fågel i bandet repertoar, en kort ballad som drivs av gitarr och sång. Redan vid första lyssningen så förstod jag att Justin Yng hade hittat något speciellt med denna låt, och jag tror att han även själv insett detta. Kan tänka mig att den verkligen kan bli epsik live, då den verkligen bryter av mot bandets betydligt mer hög-oktaniga pop-rock. Fantastiskt fin är den, bättre än "Natten går tunga fjät".
 
 
Kommentera inlägget här: