lyssningsknark

bättre än kola

2010 - 2020 Top 120: Nr 17 - Have You Ever Been In Love (2010)

Kategori: Top 120: 2010 - 2020

Peter Morén och Adam Olenius i samma band, på papper kändes det rätt lovande. Det blev rätt bra i också, speciellt i Tutankamons bästa låt "Have You Ever Been In Love". En svängig indie-låt med en melodi som inte gick att ducka för. Lyssna bara på killarnas stämsång, den är overkligt snygg. Gitarrsolo får man också och ett jävla häng i rytmsektionen. Jag vet att jag skarvar rätt hårt när jag stoppar in den här på 2010 då den släpptes någon månad innan, men av någon anledning missade jag den på förra decenniets best of-lista och det måste jag ta igen när det är en så här bra låt. Ett sidoprojekt som genererar en låt som är bättre än berörda parters låtar i sina vanliga band, det är verkligen inte vanligt, men här är ett exempel. Dock så har Peter Morén en ännu bättre låt några snäpp upp på denna lista...
 
 
Kommentera inlägget här: