lyssningsknark

bättre än kola

2010 - 2020 Top 120: Nr 59 - Från kylan in i värmen (2010)

Kategori: Top 120: 2010 - 2020

En annan veteran vid det här laget är Lars Winnerbäck, som varit aktiv ungefär lika länge som Wilco. Visst är han väl inte lika intressant längre som han var där runt millennieskiftet, hans låtar tycker jag ofta går lite på tomgång, men då och då överraskar han fortfarande. Som med den briljanta singeln "Från Kylan In I Värmen" från 2010 där jag tycker mig ana ett medvetet lite annorlunda sound. Det är liksom rätt mjukt, med nästan indie-varning på gitarrerna, och där melodin har satts i fokus istället för texten. Det känns inte så baktungt som mycket av Winnerbäcks låtkatalog gjort under de senaste åren och det är jag tacksam för. Puritanerna kan klaga på att "Från Kylan In I Värmen" känns poppig, jag å andra sidan jublar åt detta tilltag. En suverän låt.
 
 
Kommentera inlägget här: