lyssningsknark

bättre än kola

2010 - 2020 Top 120: Nr 120 - Skit i allt (2010)

Kategori: Top 120: 2010 - 2020

Jag börjar året med att räkna upp förra decenniets bästa låtar, och det kommer ta sitt lilla tag. En lista på de 120 bästa låtarna mellan 2010 och 2020 har kokats ihop, och med tanke på uppdateringstakten på denna blogg så lär jag väl vara klar lagom till december. Jag kommer säkert ångra mig en del, redan nu kan jag avslöja att det inte finns någon låt med Timo Räisänen på listan, och det kanske är en miss. Klart att jag har missat någon låt också, jag har givetvis inte hört alla låtar som gjorts under denna förra decenniet. Men en hel del har nått mina öron, så här kommer mina 120 favoriter. Jag börjar givetvis bakifrån och fyller på så ofta jag hinner och har ork.
 
Dungen släppte 2010 skivan "Skit I Allt"och låten med samma namn är en favorit i min bok. Visst finns det gammalt gott 70-talsstuk i grunden, annars skulle det inte kännas som Dungen, men jag tycker även att det finns en pop-känsla i "Skit I Allt". Och så den där gitarren i refrängen då, den skojar man inte bort.
 
 
 
Kommentera inlägget här: