lyssningsknark

bättre än kola

2010 - 2020 Top 120: Nr 118 - Elektra (2015)

Kategori: Top 120: 2010 - 2020

Det återförenade Refused splittrar deras fans, är de bra eller inte? Jag tycker att det här är en av de bättre återförningar jag hört, jag såg bandet live för några år sedan och förvånades av hur röjiga de fortfarande var och hur äkta det kändes. Deras nya musik då? Jag tycker att det ska göras ny musik när band återförenas, nostalgi är kanske kul men känns mindre levande för mig. Risken är att det nya materialet inte håller måttet jämfört med bandets katalog, men den risken var värd att ta när det gäller Refused. 2019 års "War Music" var en betydligt jämnare skiva, men den stora toppen från förra decenniet hittar man på "Freedom" från 2015 med låten "Elektra". "Nothing has changed" vrålar Dennis Lyxzén, och när man hör den här låten så tror man honom. Refused är fortfarande att räkna med.
 
 
 
Kommentera inlägget här: