lyssningsknark

bättre än kola

Best of 2017 - Lucka 18: Emotion

Kategori: Best of 2017

Christopher Owens senaste soloskiva var en ganska spretig historia som jag antar gick ganska dåligt. Själv tyckte jag om stora delar av den, men jag tror den försvann i bruset för den stora publiken, som säkert tappat bort Owens från sin radar efter det att han upplöste Girls. Men nu är han alltså tillbaka med ett nytt band, Curls, och det har inte låtit så här bra om Owens sedan, ja, antagligen sedan Girls. Bandet har bara hunnit släppa en EP än så länge, men på den skivan finns fantastiska "Emotion". Med ett grymt riff (som Owens säkert lånat från någon annan låt), sjukt svängiga trummor, perfekta basgångar och en melodi värd att dö för så visar Curls var skåpet ska stå. Det är en enkel poplåt, varken mer eller mindre, men ibland behövs inte mer. Det här är definitivt en av mina absoluta favoriter från 2017, antagligen topp tre, och det känns skönt att det är just Christopher Owens som skrivit den. Jag hade nästan gett upp där ett tag, när det var tyst i något år, men det verkar som att Owens har laddat upp för något riktigt stort. Bara den här låten är riktigt stor, i all sin enkelhet.
 
 
Kommentera inlägget här: