lyssningsknark

bättre än kola

Best of 2017 - Lucka 5: On + Off

Kategori: Best of 2017

En av de coolare låtarna jag hört i år spelades på Urban Outfitters i Manchester i somras. Som tur är så befann jag mig där just då. Snabbt som attan ryckte jag upp telefonen, slog igång Shazam och blev informerad om att låten hette "On + Off" och var gjord av Maggie Rogers. Några lyssningar senare var jag helt fast på denna låt som har en otroligt fräsch produktion men som även är en riktigt snygg komposition i grunden. Jag vet inte ens vad jag ska kategorisera det här som, med det coola beatet som hela tiden utvecklas, de drömska keyboard-slingorna och den luriga basgången. Det är kanske inte så noga egentligen, man kan kategorisera det här som bra musik bara. För det är det, jävligt bra. Missa inte den här!
 
 
Kommentera inlägget här: