lyssningsknark

bättre än kola

Best of 2017 - Lucka 19: The Bus Song

Kategori: Best of 2017

Jay Som är knappast något större namn i Sverige, hur det är borta i staterna har jag inte koll på, men jag misstänker Pitchfork-hype. Hype eller ej, Jay Soms låt "The Bus Song" är en svängig historia som andas så mycket 2010-Indie som en låt kan göra. Som gjord för att vara soundtrack i en film eller TV-serie som vill vara lite häftig men ändå gärna ha en hög tittarsiffra. Nu låter det som att jag dissar "The Bus Song", men det är tvärtom, just de här låtarna är ofta vad som lyfter såna här serier eller filmer. Jag kan tänka mig att Zoeey Deschanel älskar den här låten, den är som gjord för en film med henne i huvudroll (och med tanke på hur bra New Girl fortfarande är så ser jag gärna Deschanel på vita duken). Själv tycker jag också om "The Bus Song", så pass mycket att jag anser den vara en av 2017 års bästa låtar.
 
 
Kommentera inlägget här: