lyssningsknark

bättre än kola

Fredagsanonymt: Hets!

Kategori: Fredagsanonymt

Efter lite planlöst lyssnande på Spotify hittade jag Hets!, ett band som märkligt nog gått mig förbi. Men då jag missat dem så borde nog betydligt fler också ha gjort det, trots att det här är en så kallad supergrupp beståendes av Markus Krunegård, Henrik Svensson (från Doktor Kosmos), Christoffer Roth (från Monster) och Per Nordmark (från Fireside). Men trots att Hets! gjorde ett finfint, självbetitlat debutalbum så har jag och säkert många fler missat dem. "Du Är Också Dum" och "Nerpt, Bakåt"är låtar av klassiskt Krunegård-snitt, men den låt jag idag plockat fram är den punkiga "Napalm På Östermalm". Markus sjunger som vanligt på sitt halvkrångliga sätt, och rent musikalsikt kan man väl dra några paralleller till ett annat band som Christoffer Roth varit med i, nämligen De Lyckliga Kompisarna. Fast det här är kanske inte riktigt lika tralligt, men liknande energi kan man hitta. Jag har svårt att tänka mig att Hets! existerar på något sätt idag, men med tanke på hur många järn i elden Markus Krunegård har så är jag övertygad om att han skulle kunna planera in en turné med även detta band. Här är "Napalm På Östermalm":
 
 
Kommentera inlägget här: