lyssningsknark

bättre än kola

Fredagsanonymt: Hopewell

Kategori: Allmänt

Hopewell är ett litet band från staterna som jag upptäckte när jag tittade lite på den halvtaskiga tv-serien "Greek" för ett tag sedan. Som tur är så brukar de stoppa in bättre musik än repliker i "Greek", och i just detta avsnittet kunde man höra Hopewells låt "Bethlehem", som låter riktigt bra. Däför bestämde jag mig för att leta upp låten på Youtube, där det till min besvikelse bara fanns lite religiösa klipp när man sökte på just "Hopewell Bethlehem". Men istället hittade jag en annan låt med bandet, och även om "Echo & his brother" inte är en lika bra låt som "Bethlehem" så har den bra saker i sig. Högt tempo och lite spejsad poprock är ju aldrig fel. Därför slänger jag upp den här, men om ni söker på Spotify så kan ni hitta "Bethlehem" istället. Därför har jag kompromissat på det viset att veckans Spotify-lista (som kommer på söndag som vanligt) kommer att innehålla "Bethlehem" och dagens inlägg pryds med "Echo & his brother".

Annars tänkte jag att man kan tipsa om att man just nu kan ladda hem två kompletta spelningar med Wilco, enda haken är att man helst ska skänka minst 15$ till en välgörenhetsorganisation som hjälper Haiti. Det kan väl vara en helt okej hake tycker jag. Här kan ni ladda hem konserterna och samtidigt skänka pengar: http://wilcoworld.net/causes/


Kommentera inlägget här: