lyssningsknark

bättre än kola

Fredagsanonymt: Passion Pit

Kategori: Allmänt

Passion Pit är ett ganska okänt band som blandar electronica och pop, och de gör det riktigt bra. Bandet har nyligen släppt ny skiva och därifrån har jag hämtat "Moth´s wing", en riktigt snygg låt med bra melodier och riktigt soft produktion. Att sångaren dessutom har en fantastisk röst gör inte saken sämre.






För övrigt tar jag idag examen från Musikhögskolan Ingesund efter fem års studier. Därmed flyttar jag det sista från min lägenhet nu och kommer inte blogga på hela helgen för att istället komma tillrätta med allt i den nya lägenheten. Och visst kommer jag sakna många i Arvika, inte minst alla jag spelat med genom åren i alla ensembler och band jag haft glädjen att medverka i (de flesta utanför skolarbetet faktiskt, det brukar bli roligast och bäst så). Så här kommer en uppradning på alla dessa ensembler och band, tack till er som spelat med mig och gett mig nya idéer och lärt mig nya spännande musikstilar.

Världsmusik med Flaming Ponchos
Punk med Punghäst Protest
Klezmer med Klezbol Orchestra
Gitarrduo (med Ellström), trio, kvartett och kvintett, och dessutom några gitarrorkestrar
Ska (eller Rocksteady som det vi spelade nog lutade mer åt) med Glenn & the Cliffhangers (Jag tror vi hette så i alla fall)
Jazz/Fusion med lite olika människor
Visor och liknande med Grabbarna
Django (alltså Gypsyjazz) med olika band
Freak Kitchen med Miffon i köket
Altcountry/Americana med Claes Cleeve & Sasquatch
Tom Petty med ett fint tributeband
Virtuos, instrumental hårdrock med Pedernera och Hamberg
MIna egna låtar med olika sättningar
...och på avslutningen idag rundar jag av med "Highway to hell" tillsammans med Catrin, Skoogh och Hamberg. En väldigt oortodox låt på en musikhögskoleavslutning, men förhoppningsvis ska det tas emot positivt.


Tack till alla fina människor jag träffat i Arvika och trevlig helg!
Kommentera inlägget här: