lyssningsknark

bättre än kola

Årets bästa skivor: nr 3

Kategori: Allmänt

Som alla musiktidningar och ickemusiktidningar tänkte jag också ranka årets bästa skivor, men istället för 10 eller 5 nöjer jag mig med de tre verkliga guldkornen. Det är klart att jag inte hört alla skivor i år och därför inte kan göra en objektiv (det är man ju ändå inte när man tycker till) analys, men av de jag lyssnat på och de jag hört en del av så har jag hittat några favoriter.

  


Nummer 3 på listan blir ett tidigt släpp, Mars Voltas fjärde riktiga album "Bedlam in Goliath" kom ut redan i slutet av januari. Det riktigt ryker om skivan som är fullproppad med snygga ljusa melodier, vansinniga gitarrer och ett grunddriv från trummorna utan dess like. Det är en smått fantastisk skiva som tar upp jakten om bästa Mars Volta-albumet. Här får ni ett liveklipp från en av skivans svängigare bitar, "Goliath". Mars Volta har lyckats förena det progressiva tänkandet hos band som Pink Floy och Led Zeppelin med Santanas sväng och en portion jazz á la Coltrane. Reultatet är lysande!


KOMMENTARER:

  • therese säger:
    2008-12-29 | 16:49:55

    Isch, nej!

  • Anonym säger:
    2008-12-29 | 20:00:49

    å jo

Kommentera inlägget här: